Skip to main content

Doorstep presents

The Agents of STILL

Hoe we met authenticiteit ervaren techniekers
hebben bereikt.

Helden gezocht

STILL maakt al meer dan 100 jaar impact. Niet alleen met hun intralogistieke oplossingen, maar ook omdat voor hen de klanten écht centraal staan. Een storing aan een orderpicker? Een heftruck die in het midden van de gang stilstaat en niet wil starten? De service techniekers staan daar.

Om de klanten snel uit de nood te helpen, hebben ze dan ook veel service techniekers nodig. Zeker geen makkelijke opdracht wanneer die klanten verspreid zitten over heel België. Doorstep assemble!

En… Actie!

Een veelgezocht profiel zoeken, hoe pakken we dat aan? Duidelijke en authentieke communicatie stond hier voor ons centraal. Techniekers kunnen op veel plaatsen aan de slag, maar waarom zouden ze nu bij STILL moeten werken?

Om de juiste antwoorden te kunnen bieden aan de kandidaten, gingen we eerst eens praten met de service techniekers. Hoe is het om te werken bij STILL, hoe ziet je werkdag eruit? Met al deze informatie konden we aan de slag om de juiste boodschappen te bepalen voor potentiële kandidaten.

Want wat bleek, de service techniekers zijn niet alleen de held voor de klanten, ze zijn ook de helden van STILL zelf. Zo kwamen we op het concept “The Agents of STILL”. Stoere mannen en vrouwen die elke dag in de weer zijn om klanten te redden van STILLstand.

Na een toffe fotoshoot met Contentom konden we aan de slag voor een gloednieuwe mini-jobsite en advertenties voor op sociale media. Het resultaat? Opvallende visuals en een jobsite met specifieke informatie en authentieke verhalen.

Mission accomplished

De authenticiteit van STILL werkte, want op 3 maanden tijd hebben we mooie resultaten behaald. Ons concept werd intern enorm gedragen – de ambassadeurs uit onze campagne werden echt als superhelden onthaald op de werkvloer – en het aantal nieuwe sollicitaties schoot de lucht in. Naast die verhoogde instroom ging ook de kwaliteit er sterk op vooruit: de meeste kandidaten hadden al enkele jaren ervaring als technieker.

3100

Bezoekers

Op 3 maanden tijd hebben we 3.100 geïnteresseerde bezoekers naar de jobsite gekregen.

67

Unieke kandidaten

70 bezoekers hebben het sollicitatieformulier ingevuld. Na een eerste check zijn hier 67 unieke sollicitanten uitgekomen.

58

Kandidaten met ervaring

58 kandidaten gaven aan al ervaring te hebben als technieker, 11 daarvan hadden zelfs meer dan 10 jaar ervaring.

Ook nood aan een team van superhelden ?

Vul dan hieronder een aantal gegevens in en dan contacteren wij je binnen een paar dagen om eens op de koffie te komen.